maandag 13 maart 2017

Moeder zijn




(1 van 3)
"Ik ben officieel in Nederland sinds 2003, in werkelijkheid sinds 1999, dus 17 jaar in Nederland. Ik heb twee kinderen. Een dochter van 24 en een jongen 15 jaar. De jongen werd geboren in Nederland, in een asielzoekerscentrum. De jongen is moeilijk lerend, leert langzaam. Ik vermoed dat het komt door stress. Zijn vader liet me alleen toen ik een maand zwanger was. Ik was erg depressief en verdrietig, verlaten in het asielzoekerscentrum. Ik dronk en rookte veel. De moeilijkheden die hij heeft, komen door te veel alcohol en tabak, die ik toen gebruikte.

Op de basisschool werkte hij heel langzaam. Hij kon nog niet Nederlands goed spreken. 
Hij vond het erg moeilijk om te leren. Hij kon zich niet concentreren en had moeite om zijn werk af te krijgen. Soms staat hij op en verlaat de klas. Hij is erg nerveus. Hij werd boos op de leerkracht als hij straf krijgt, zoals nablijven. Als hij een slecht cijfer krijgt deed hij dan niets meer.
Op school werd hij boos als er iets gebeurt waar hij het niet mee eens is. Ook als hij iets wil en niet krijgt.
Zij hebben hem toen onderzocht met de hulp van een vertaler. Hij werd geplaatst op een school voor speciaal onderwijs. Ik vond dat niet goed en protesteerde daartegen. Ik werd bedreigd met jeugdzorg. ´Met uw verzet bedreigt u het welzijn van uw kind´, vertelde de medewerker van de Sociale Dienst, die mij onder druk zette om ermee in te stemmen mijn zoon naar die school voor speciaal onderwijs te laten gaan. Ik werd gedwongen dat te accepteren.

Bij de gemeente vroeg ik om een ​​cursus te mogen volgen. ´Nee´, ik mocht alleen schoonmaken en vrijwilligerswerk doen. Ik wilde een cursus volgen. Ik heb nooit die kans gehad. Ik kreeg een uitkering en moest vrijwilligerswerk doen."


16.262 Views