Bij de behandeling worden, op een geïntegreerde
wijze, het gedachtegoed en de kenmerken van veel therapeutische modellen
toegepast, bijvoorbeeld: Psychoeducatie, Mediatietherapie, Cognitieve
Gedragstherapie, Speltherapie, Cognitieve herstructurering, Aandachtgerichte
Cognitieve Therapie (Mindfulness-Based
Cognitive Therapy/MBCT), Steunende en Structurerende Therapie, Dialectische
therapie, kunstzinnige therapie en in het bijzonder gezond verstand. (Behandelprogramma …. Derde Editie. Child Support)
Dat is
zo bij het werken met een cognitief sterke jongen in groep 6 ( 9 jaar), die
zijn rekenwerk in de klas bijna nooit
afkrijgt en bij het werken met een meisje in groep 5, dat nooit lacht en
dat als haar iets niet lukt bij rekenen (wat vaak gebeurt) heel gestrest en boos wordt.
Zo gaan
wij ook te werk bij een meisje met een heel hoge IQ-score, dat niet doorzet als zij het gevoel krijgt
dat het niet duidelijk is en zo gaan wij ook te werk bij een 17-jarig 5 havo jongen,
zonder vrienden, met complexe problematiek. Vaak wordt materiaal ontwikkeld
voor een bepaald ‘patientje’, voor een bepaalde sessie, dus ook voor de 17-jarig
jongen.
Klik op de link hieronder: