donderdag 31 augustus 2017

Child Support stopt per 31 augustus 2017


De laatste 10 jaren waren fantastisch. Een zeer bewogen periode. Hiervoor liggen de 33 jaar bij het ABC, waarvan de eerste 10 jaar zeer boeiend en leerzaam waren. Toen was Nederland op zijn best, in de jaren 70. Het ging om emancipatie en democratisering.

Bij Child Support heb ik geleerd wat ik nu de moeite waard vind om te weten over gezondheidspsychologie. Met veel plezier heb ik alles ingezet wat ik had om het vertrouwen te verdienen van de medemensen, die mijn hulp zochten, voor zichzelf of voor hun kinderen. Ik ben hen daar immens dankbaar voor. Dank u. Ook de mensen, die mij geholpen hebben.

Het is mij niet gelukt kritische, vooruitstrevende collega’s, gewone burgers en slachtoffers van onverantwoorde praktijken te bereiken en tot actie te motiveren. Wij zijn gevangen genomen. Daarnaast is het bestuurlijke, sociale en wetenschappelijke klimaat de laatste 20 jaar toxischer geworden. Een andere reden om te stoppen is, dat de tijdsinvestering en de inkomsten voor vrijgevestigde gezondheidsdeskundigen steeds verder uit elkaar zijn gaan lopen en dat ik 69 jaar ben geworden. Het is nu tijd om te stoppen.

De praktijk van Child Support aan de Oudezijds Voorburgwal sluit definitief, maar in de loop van 2018  zullen wij proberen ons werk en kennis in dienst van onze medemensen voort te zetten. Het accent komt te liggen op publiceren en het organiseren van bijeenkomsten met een sterk innoverend, vooruitstrevend karakter.
In bepaalde omstandigheden blijft hulp en advies voor volwassenen en ouders van kinderen mogelijk, bijvoorbeeld via e-mail.

M.F.M. e Cunha


19.349 Views