dinsdag 25 oktober 2016

Zit het in het kind of in de verwaarlozing?




Het kind stagneert in zijn ontwikkeling op school. Het heeft veel moeite met lezen, rekenen en schrijven. Alle hulp heeft niet geholpen. Het kind kan het niet! Zijn intelligentie ontwikkeling is ernstig verstoord.

Maar het kind praat heel goed. In gesprekken is duidelijk waarneembaar dat zijn redeneer vermogen goed is ontwikkeld. Het zit op gemiddeld of mogelijk zelfs boven gemiddeld niveau, vergeleken met zijn leeftijdsgroep. Zijn zelfstandigheid en redzaamheid (adaptatief functioneren), zowel thuis als buiten, is ook op het niveau van zijn leeftijdsgroep. Het lijkt meer zoals vroeger, wanneer een kind een been brak en er niet aan werd geholpen. Het kind liep maanden, jaren of zijn hele leven met een gebroken been, wat hem heel sterk beperkte. Hij liep mank, had een krom been en kon niet recht lopen of rennen.
Als het zo is, dat het kind niet de hulp heeft gehad die het nodig had en al jaren zo loopt, is het nu heel moeilijk om hem te helpen en het zal veel tijd kosten om hem te leren weer goed te lopen.



13558 Views