vrijdag 28 maart 2014

VERDRIETIG





Maandag ochtend.
Ik hoop dat ik op tijd kom voor mijn eerste afspraak.
Ik word gebeld, fietsend neem ik de telefoon aan. Ik kom er aan, over tien minuten.
Geen probleem.
Ik ben niet te laat, maar ik had daar al moeten zijn.
Als ik aankom, bied ik mijn excuses aan.
Geen probleem. Er kwam iemand naar binnen en ik vroeg of ik binnen mocht komen. Dat mocht niet.
Echt waar, dat vind ik heel erg, grof!
Geeft niet.

Nogmaals mijn excuses voor wat er aan de deur is gebeurd. Ik vind het onbehoorlijk.
Het geeft niet.
Ik ga kijken of ik er achter kan komen wie dat was.
Het was een blonde jongedame, die meteen naar de eerste deur links liep. Ik heb gezegd dat ik een afspraak had, maar zij zei dat er anders te veel mensen binnen zouden zijn.
Zou het anders zijn gegaan als het een modieuze middenklasse moeder zou zijn geweest in plaats van een in het zwart met een hoofddoek? Waarschijnlijk wel. Wat jammer! Dat is ongezond, dat maakt mensen, ons allemaal, ziek(er).


2723 Views